napisz do nas

Formularz kontaktowy

napisz

biuro@censor.org.pl

lub zadzwoń

+48 42 23 34 110

Gdy rodzi się pomysł wdrożenia ISO najwyższe kierownictwo powinno odpowiedzieć sobie na pytanie czy każda firma, każda organizacja może wdrożyć u siebie system zarządzania jakością, w rozumieniu wymagań normy ISO 9001:2015. Odpowiedź jest w zasadzie prosta. Każda organizacja, niezależnie od specyfiki swego działania, która ma określonego klienta i działa na jego rzecz może taki system u siebie wdrożyć. Ponadto trzeba pamiętać, że norma ISO 9001:2015 tak naprawdę dotyczy systemu zarządzania organizacją, a przecież każda organizacja posiada jakiś system zarządzania i usprawnienie oraz doskonalenie tego systemu – a taka jest myśl przewodnia normy – może umocnić jej pozycje na rynku.

Każda organizacja funkcjonuje na podstawie wymagań prawnych oraz innych specyficznych dla danej organizacji. ISO 9001:2015 to nic innego jak spełnienie wymagań prawnych oraz wymagań normy wbrew pozorom nie takich skomplikowanych.

Wdrażając system zarządzania należy pamiętać o wielkości organizacji, ilości zidentyfikowanych procesów. Ustanowienie systemu zarządzania jakością wiąże się z przestrzeganiem zasad opisanych w normie ISO 9001:2015, wymaganiach prawnych dotyczących organizacji, a także wymagań i celów własnych określonych  w:

  • Polityce Jakości,
  • Udokumentowanych informacjach Systemu zarządzania jakością,
  • Innych określonych przez organizację i strony zainteresowane.

Proces wdrożenia zwykle zaczynamy od wprowadzenia zarządzenia w sprawie wdrożenia systemu w organizacji. Kolejnym etapem powinno być szkolenie kadry kierowniczej w zakresie wymagań normy. Posiadanie wiedzy pozwoli odpowiedzieć na kolejne, czego oczekujemy od systemu i jaki jest cel jego wdrażania.

„Chcemy być jeszcze lepsi w tym co robimy, chcemy sprawniej i efektywniej zarządzać firmą, chcemy być konkurencyjni.”

Dopiero teraz można z pełną świadomością przejść do kolejnych etapów wdrażania i ustanowienia sprawnego systemu zarządzania jakością.